Team.
Ons team bestaat uit gedreven impactexperts. We maken complexe materie begrijpelijk, grote uitdagingen behapbaar en nemen iedereen mee in ons enthousiasme. Kijk maar!

Peter is mede-oprichter van Alexander Impact en gelooft dat je met de juiste kennis, betere keuzes kan maken voor een fijnere wereld. Peter studeerde aan de RUG Sociale Geografie en Vastgoedkunde, werkte bij woningbouwcoöperaties en de Gemeente Groningen, en is inmiddels enkele jaren verbonden aan Bries: buro voor maatschappelijke impact.

Met een achtergrond in Psychologie en Marketing, én haar ervaring met onderzoek en communicatie, is Kim een sterke schakel in het team van Alexander Impact. Kim gebruikt haar nieuwsgierigheid en oprechte interesse in mensen en de maatschappij om de maatschappelijke bijdragen van organisaties te onderzoeken en te vergroten.

Met een achtergrond in de filosofie is Tomas een sterke analyticus die oog heeft voor het grote plaatje. Met zijn ervaring als filosoof en als sportinstructeur kan hij abstracte concepten gemakkelijk vertalen naar concrete acties. Tomas weet als impactadviseur complexe vraagstukken terug te brengen tot pragmatische adviezen. Hierbij gelooft hij dat er kracht ligt in een genuanceerde kijk op impact.

Een gezonde leefomgeving voor zowel mens als dier is wat Joep drijft in zijn rol als Captain Planet. Met een bedrijfskundige achtergrond in ondernemerschap en innovatie helpt hij organisaties om duurzaamheid integraal onderdeel te maken van hun strategie en cultuur. Met creatieve sessies en tools gebaseerd op kennis, inzicht en inspiratie maakt hij hun impact inzichtelijk en groter.

Met haar sociaal juridische achtergrond heeft Tineke een kritische en nieuwsgierige blik op de wereld. Samen met haar open houding en enthousiaste hang naar kennis zorgt dit ervoor dat ze op een toegankelijke manier informatie naar boven weet te halen, en dit op een juiste manier kan vertalen in rapportages waar de inhoud is wat telt.

Bedrijfskunde student én zelfstandig ondernemer, Joris is een echte doener er daarmee een goede toevoeging voor het team van Alexander Impact. Een duurzame bedrijfsvoering is geen keuze, maar een noodzaak als het aan Joris ligt. Als Junior Impactonderzoeker bij Alexander Impact hoopt hij meer kennis op te doen over manieren van duurzame bedrijfsvoering, zodat hij anderen kan inspireren om meer impact te maken.

Marriël houdt zich het liefst bezig met hoe we de wereld beter kunnen achterlaten voor de volgende generaties. Ze maakt dit concreet door te kijken hoe je als organisatie met de grootste slagkracht kunt verduurzamen. Duurzaamheid in het DNA van een organisatie krijgen is het doel, zodat de CO2-footprint berekening en een verbeterplan een effectief middel zijn om tot dat doel te komen.

Psychologie studente, een voorliefde voor (Zweedse) taal, en momenteel bezig met haar master Applied Social Psychology: Aline is gemotiveerd en gedreven. Ze is voornamelijk geïnteresseerd in interventies die een positieve invloed hebben op de samenleving. Als Junior impactonderzoek bij Alexander Impact hoopt ze een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij, door impact te onderzoeken en waar mogelijk te versterken.

Als student Commerciële Economie aan de Johan Cruyff Academie is bij Thomas het onderwerp duurzaamheid niet veel voorgekomen. Duurzaamheid kan niet meer als bijzaak maar moet in de basis meegenomen worden. Als Junior Impactonderzoeker bij Alexander impact hoopt hij meer kennis over duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen op te doen en zijn perspectief te verbreden zodat hij ook impact kan maken bij ondernemingen.

Met de opleiding Commerciële Economie in de specialisatie sales met de minor in Duurzame Organisatie, heeft Daniël een brede kijk op ondernemen. Hij vindt het belangrijk dat je als organisatie samenwerkt met de klant om ze te helpen met de transitie naar een betere wereld, immers: samen sta je sterk(er). Als Junior impactonderzoek bij Alexander Impact hoopt hij de wensen en behoeften van organisaties in kaart te brengen, zodat hij ze kan helpen om meer impact te maken.