Duurzaamheid, impact, bijdragen aan mens, milieu en economie. Het zijn allemaal termen voor verder kijken dan je financiële neus lang is. En daarom dus ook niet interessant voor bedrijven, toch? Nou, dat klopt niet helemaal. Het is zelfs volledig tegenovergesteld! Het zijn namelijk de bedrijven die positieve impact maken die de toekomst hebben.

  • 75% van de consumenten vindt namelijk dat bedrijven een positieve bijdrage moeten leveren aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen;
  • Je stakeholders verwachten steeds meer op het gebied van duurzaamheid en baseren daar ook steeds meer hun keuzes op;
  • Werknemers werken veel liever voor maatschappelijk betrokken werknemers. Ze scoren gemiddeld zelfs een heel punt hoger.

Met het nieuwe onderzoeksgedreven impact marketing voeg je waarde toe voor je (potentiële) klanten, partners en investeerders, doordat je aantoonbaar bijdraagt aan een mooiere wereld.

Moet je hiervoor dan je hele bedrijfsvoering omgooien? Absoluut niet. Echte impact komt niet uit iets wat je ‘ernaast’ doet, maar vanuit de kern van je bedrijf. Impactdoelstellingen gaan dan ook vaker dan niet hand in hand met je commerciële doelstellingen!

Wil jij ontdekken hoe jouw organisatie de vruchten gaat plukken van toekomstbestendig ondernemen? Investeer dan 10 minuten van je dag in het lezen van onderstaande brochure en kom erachter hoe onderzoeksgedreven impact marketing jou helpt toekomstbestendig te ondernemen.


Of wil je liever telefonisch kennis maken en erachter komen hoe onderzoeksgedreven impact marketing jouw onderneming toekomstbestendig maakt? Door onderstaand ‘bel-mij-terug-formulier’ in te vullen, neemt iemand van ons binnenkort contact met je op!




    P.s. de bronnen van bovenstaande claims over de voordelen van toekomstbestendig ondernemen zijn allemaal terug te vinden in de brochure.